Tuesday, October 26, 2010

BERKHEMAH DI LATA LA


Rakan-rakan Ham Kuala Terengganu telah mengadakan aktiviti perkhemahan pada 23hb dan 24h Oktober 2010 bertempat di Lata La atau di kenali juga dengan La Hot Spring.  Sambutan yang dberikan oleh rakan-rakan adalah amat menggalakkan, walau pun masing-masing agak sibuk dengan urusan harian.  Alhamdulillah, kita memanjangkan syukur kepada Allah di atas rahmat dan dengan izinnya, rakan-rakan dapat berkumpul,bagi mempereratkan ukhwah di antara satu sama lain.  Perkhemahan kali ini disertai oleh 9W2PBB serta keluarga, 9W2TDM dan keluarga, 9W2YAY dan keluarga, 9W2KCG dan keluarga, CSD dan keluarga seta 9W2SIK dan keluarga.  Terdapat juga rakan-rakan SWL yang turut serta dalam aktiviti berkhemah kali ini.

 
Apa hal pula dengan rakan kita ini....CSD, Che Sdi, sedang bersiap sedia untuk membuka langkah nampaknya.  Tak kan depan orang perempuan pun nak tunjuk hebat kot......  he.... he.....he.....Sementara itu XYL krpada 9W2YAY bersiap untuk memasak dan XYL kepada Che Sdi sedang melayan kerenah anak-anak beliau.

Eh.. apa pula yang sedang dilakukan oleh 9W2TDM, Che Din, sementara diperhatikan oleh 9W2YAY, Pak Nuar, sampai tak jadi hendak suap nasi.  Kalau ia pun Che Din, makan durian, pelawalah pada rakan-rakan.  Tak kan makan sorang aje.  Kesian Si Zainal, sambil alih padangan ke lain.
Ha... ini baru betul, Big Boss, 9W2PBB sedang mengikat pinggang untuk membuka langkah sambil memerhati telatah anak-anak buah.  Cik Gu katakan, mestilah lain dari yang lain.
 
Ini adalah kdedudukan khemah-khemah, bersebelahan dengan surau dan Pejabat Pentadbiran.  Kedudukan yang agak sesuai dan menyenangkan bagi kita semua.  Di antara tujuan perkhemahan pada kali ini adalah untuk mempertemukan para XYL, supaya mereka dapat berkenalan di antara satu sama lain.  Dalam erti kata lain, perkhemahan ini adalah merupakan perhimpunan keluarga.
Ini 9W2SIK @ Tok Wan.  Janggut pun dah putih.... eloklah di panggil Tok Wan, sesuailah tu.......

Ini pula XYL Tok Wan, sedang bermain-main dengan anak kecil 9W2TDM, tak teringat pula nak tanya rakan kita ni, nama harmonic kecil beliau.



Dalam suasana yang bagini kanak-kanaklah yang paling gembira.  Setelah bertungkus lumus memerah otak di sekolah, pada hujung minggu dapat berehat.  XYL Cik Gu Jaafar dan XYL Che Sedi yang melayan kerenak anak kecil mereka.

Rakan-rakan berehat sambil bercerita dan bergurau senda, terpancar di wajah masing-masing akan keriangan dan kegirangan setiap ahli keluarga bila berkumpul bagini.  Sambil bergurau senda dapat juga berkongsi ilmu serta bertukar pendapat.

Ini adalah Mejar Azahari, pegawai Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Terengganu.  Siapa sangka perkhemahan kali ini rakan-rakan HAM yang turut serta mendapat rakan baru, walau pun beliau bukanlah seorang rakan HAM.

Rombongan kami bertolak pulang pada jam 4.00 petang pada hari Sabtu, setelah satu hari dan satu malam berada di La Hot Spring.  Setiap seorang memperolehi sesuatu untuk dibawa pulang, ianya akan menjadi sebuah kenangan. 

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum w.b.t & Salam sejahtera.
V38 mengalu-alukan semua rakan ham yang berkesudian dan berkelapangan untuk melawat laman ini tidak kira dari mana-mana pertubuhan atau kelab. Dengan adanya laman ini, diharap dapat menjadi satu lagi medium bagi merapatkan hubungan antara kita sebagai Ham Radio atau Pengendali Stesen Radio Amatur yang memiliki satu hobi yang sama dan unik. sebarang cadangan atau komen boleh di-emalkan kepada v38terengganu@gmail.com

TERIMA KASIH
thank you



.

Selamat Tahun Baru 2010

Selamat Tahun Baru 2010
Semoga Usia Kita Diberkati olehNya
Terima Kasih kepada semua penyumbang blog